.

tisdag 18 mars 2014

Rutiga lappar



Idag tänkte jag visa gammal skåpmat. Detta är en väska jag hade för flera år sedan.Efter att väskan gick sönder blev det en tavla av tyget och sedan bidde det ... Ja, ingenting, precis som i sagan. Jag hittade tyget häromdagen och funderar om det inte skulle få ny skepnad igen. Förmodligen har det gjort sitt, men jag har svårt att slänga det. Inspirationen till det kom dels från Kaffe Fassett och kanske också av Hedvigs fyrkantstavlor, ni vet Hedvig i "Från A till Ö". Detta är mitt bidrag till Husmorsskolans symöte.

7 kommentarer:

  1. Det är roligt när saker kan få nya användningsområden flera gånger om. Hoppas du kommer på något att göra av tyget!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt. Kuddfodral kanske? Men släng inte, det är vackert när det är sådär skönt slitet.

    SvaraRadera
  3. Rama in quilten som jag tycker att väskan nu har blivit. Kul att känna igen ett konstverk och veta konstnärens namn. Kaffe Fassett är oslagbar och din fd väska :)

    SvaraRadera
  4. Fint som attan!! Nä, inte ska du göra dej av med det! Tok där :) Tvivlar inte på att du hittar ny användning för tyget.. ja, annars är det ju bara fint som prydnad också!

    SvaraRadera
  5. Så fin tavla, eller något annat, härliga färger.

    SvaraRadera
  6. Oj vilket jobb , men så fint .

    SvaraRadera
  7. Vackra färger! Tänkte direkt på framsidan på en lapptäcksbok som jag har, med lapptäcken av K.Fasett

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!