.

måndag 6 mars 2017

Himmeli


När jag var på Ikea häromdagen hittade jag förpackningar med sugrör i rosa, grönt och ljusblått och jag såg genast möjligheten att göra en ny himmeli. Jag har provat detta tidigare och tyckte att det var lite väl pilligt och blev inte så nöjd med resultatet. Dessutom har det varit svårt att hitta enfärgade sugrör i samma färg (förutom chockrosa). Nu tänkte jag att det vore väl konstigt om man inte kunde svänga ihop en liten himmeli?


Det var minsann lättare sagt än gjort för det är först när man knyter fast den sista biten, den tolfte biten, i varje diamant som den liksom får sitt utseende. Innan det är den en komplicerad hög av snöre och sugrör som flyttar på sig och glider omkring. Väldigt irriterande. De minsta diamanterna fick jag aldrig till riktigt bra. Egentligen hade jag velat ha fler av dem men jag gav upp. Nu har jag bestämt att jag ALDRIG mer kommer att göra en himmeli.

Eftersom sugrören var rätt stora blev också min färdiga himmeli i mega-style. Rätt grotesk faktiskt. När ni ser den bredvid hyllorna ser ni att den är mycket över en halvmeter, gissar att den är ca 75 cm lång. Så nu har jordgloben i vardagsrummet fått lämna plats för gigant-himmelin. Jag tror att den inte blir så långvarig.

2 kommentarer:

  1. A beautiful bit of recycling and so clever. Like!
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig skapelse!! Fast jag måste medge att det verkar vara rätt pilligt;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!