.

tisdag 11 april 2017

Påskkycklingar


Nu är ju inte påsken komplett utan kycklingar och det sista jag kom på att göra med mina frigolitägg var just påskkycklingar, modell broiler. Jag målade äggen gula och limmade upp stjärtfjädrar. Sedan hade jag lite överblivet påskpynt i form av näbbar och fötter som passade utmärkt till detta. Ögonen är målade med penna.


Nu är jag lite less på mina gigantiska ägg och tycker dessutom att jag har tillräckligt mycket påskkänsla här hemma så ni får nog inte se fler ägg här i år i alla fall.

Inl(ägg)et är sponsrat av CC Hobby.

2 kommentarer:

  1. Åhh så många fina ägg du har gjort. Rosa, det gillar ju jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men så söta! Påminner om de jag gjorde i grundskolan för många år sedan :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!